اختتامیه چهاردهمین همایش تاریخ استان خراسان
چهاردهمين همايش تاريخ بردسكن
برنامه ها وعناوين چهاردهمين همايش سر گروه هاي تاريخ

 

   اختتاميه همايش تاريخ
    چهاردهمین همایش سراسری سالانه سرگروه های تاریخ استان های خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی  با عنوان "بردسکن دیار دیرینه های ماندگار " در مورخه 27 الی 29 اردیبهشت ماه 1391در فرهنگسرای مهر خاتم الانبیا (ص) شهرستان بردسکن برگزار شد.
 
             این همایش سه روزه  با حضور سیصد نفر از تاریخ دانان تاریخ نویسان و پژوهشگران وجمعی از اساتید دانشگاه ها از استان های خراسان و نیز مهمانانی از تهران و دفتر تالیف کتب درسی ، در فرهنگسرای مهر خاتم الانبیا شهرستان بردسکن برگزار شد. مهمانان همایش در مدت سه روز به بحث و بررسی علمی و قرائت مقالاتی در باره روش های تدریس درس تاریخ ، بررسی کتب تاریخ دوره متوسطه پرداختند. با توجه به اینکه این همایش بهترین فرصت برای معرفی اماکن تاریخی و فرهنگی و میراث فرهنگی شهرستان به مهمانان بود بازدید از اماکن تاریخی و آثار باستانی شهرستان  نیز از برنامه های جنبی همایش بود که در برنامه های همایش گنجانده شده بود ومهمانان از برج علی اباد کشمر، مناره فیروز آباد و مسجد عبدل آباد بازدید کردند برای آشنایی بیشتر بازدید کنندگان در هر بازدید یکی از اساتید تاربخ پیرامون این آثار باستانی توضیحاتی را ارایه می نمودند.
            از مهمترین محورهای همایش تبیین شهرستان بردسکن به عنوان یکی از شهرهای جاده ولایت  مسیر حرکت امام رضا (ع) از مدینه به مرو بود که طی چندین مقاله این قضیه مهم بحث و بررسی شد و از نظر علمی و تاریخی ثابت شد که وجود مقدس امام رضا (ع) در مسیر هجرت از مدینه به مرو  از مسیر این شهرستان و مشخصا از مسجد عبدل آباد گذر داشته اند .
      مراسم افتتاحیه غیر رسمی این همایش در کنار برج علی آباد کشمر و در فضای باز برگزار شد در این مراسم آقای مهندس لباف خانیکی درباره سابقه تاریخی بردسکن و برج علی آباد مطالبی را عنوان کردند و در ادامه، مراسم آیینی نیایش باران اجرا شد که به شدت مورد استقبال مهمانان قرارگرفت .
           مراسم افتتاحیه رسمی همایش صبح روز پنج شنبه در فرهنگسرای مهر برگزار شد . در ابتدای این مراسم ریاست اداره آموزش و پرورش ضمن خوش آمد گویی به مهمانان مطالبی را در باره اهمیت بحث علمی تاریخ مطرح نمودند.و در ادامه آقای عباس پور فرماندار بردسکن ضمن خوش آمد گویی، مقاله خود را درباره خلیج فارس قرائت نمودند.
 
    به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش بردسکن ، مراسم اختتامیه روز جمعه در محل فرهنگسرا برگزار شد در این مراسم پس از قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی دبیر همایش گزارشی از روند برگزاری همایش ارایه داد تعداد مقالات رسیده به همایش را 211 مورد عنوان کرد که نشان از در استقبال بسیار خوب علاقه مندان از همایش است. در بخش پایانی همایش نویسندگان مقالات برتر مورد تقدیر قرار گرفتند و به ایشان جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.
         لازم به ذکر است که این همایش با همکاری فرمانداری و دفتر امام جمعه محترم شهرستان برگزار شد.




تاریخ: چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:اختتاميه,همايش تاريخ,بردسكن,
ارسال توسط علي صدقي

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 28
بازدید کل : 42537
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1